Naked heels Forum Index Naked heels
The way they do it in the jungle

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups  {Photo Gallery}Main Gallery   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

{Asil Forum} {Vietnamese forum}

Vragen Beginnende shamo fokker (16)

Post new topic   Reply to topic    Naked heels Forum Index * Belgische Glorie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
harm NL kippie
Chick

Battles: 302

BattlePosted: Wed Jan 27, 2010 11:31 pm    Post subject: Vragen Beginnende shamo fokker (16) Reply with quote

Ey fokkers,

Ik had een paar vragen over shamo's want dit is het eerste jaar dat ik serieus wil beginnen met fokken.

Ik heb hier straks 8 a 10 shamo's waaronder 3 hanen. dus 3 koppels.

Nou is de vraag is een TOTAAL oppervlakte van 21 a 25 m2 goed voor zoveel dieren ? Het is gewoon een zand ren met een denne boom en een stok erin waar straks 3 hokken(rennen) moeten komen(soort openfronthok) dus allemaal ongv 7m2 per 3 dieren.?

De ren is dan ongv 5 m2 en het nachthok 2m2 per koppel. Ze lopen ook vaak gewoon over het hele grasveld van 100 m2 is dit dus allemaal voldoende ??

En hebben jullie nog tips voor het huisvestigen van de dieren.....???? alles is welkom

En wat geven jullie voor een voer ? en welke hoeveelheid ? hebben ze daar altijd beschikking over of alleen smorgen en savonds ? Ik geef ze nu smorgens en savond voor zodat ze elke keer de bak goed leeg hebben. Ook krijgen ze veel groente en fruit en andere etensresten.

Dus wat voeren jullie en hoeveel ?

Het is een heel verhaal en ik hoop dat jullie antwoord hebben

Groeten Harm Jacobs (16);)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
poco
Evil Fowl

Battles: 4308

BattlePosted: Fri Jan 29, 2010 6:26 pm    Post subject: ik Reply with quote

heb 300 vierkante meter
ingedeeld in ca 6 rennen
mocht ik herbeginnen,ik maakte 1 ruimte voor uitloop jonge dieren,dat is toch somers
swinters!!!!!!!!!!!! wordt alles !!!! slijk,zelfs een grote ruimte met 1 koppel !!!!!!!
dus overdek zoveel mogelijk en bouw klein!!!!!! voor de volwassen dieren

het slijk swinters is erg en deprimerend:))))
grtz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Naked heels Forum Index * Belgische Glorie All times are GMT + 7 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum